Proiect supus
analizei membrilor asociaţiei
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ
AL ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI BLOC O1
Cap. 1
Prevederi generale
Art.
1 Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) este un document intern al
Asociaţiei de Proprietari bloc O1, aprobat de Adunarea Generală a
Proprietarilor (AGP), prin care se stabilesc reguli privind ordinea în cadrul
condominiului pentru asigurarea unei convieţuiri normale şi civilizate a
locatarilor (proprietari, chiriaşi, persoane aflate în vizită, prestatori de
servicii etc.).
Art. 2
Prezentul Regulament are ca obiect regulile generale
aplicabile proprietarilor apartamentelor edificate în imobilul Bloc O1,
condominiu situat în Piaţa Romană 15B, localitatea Turda, judeţul Cluj şi
stabileşte regulile de comportament în vederea menţinerii unui grad de confort şi
a calităţii standardului de viaţă din interiorul acestui condominiu.
Prezentul regulament priveşte atât utilizarea spaţiilor comune, cât şi a
apartamentelor proprietate privată şi este obligatoriu pentru fiecare dintre
proprietarii apartamentelor din imobilul Bloc O1, înregistraţi în registrul de
carte funciară a municipiului Turda, pentru succesorii legali ai acestora,
precum şi pentru toate persoanele care utilizează apartamentele şi/sau spaţiile
comune ori părţi ale acestora, indiferent de titlul în baza căruia ocupă
apartamentele (chiriaşi, comodatari, toleraţi, etc.) sau de durata şederii lor în
imobil.
La baza elaborării acestui document sunt prevederi
legale din Legea 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor
norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, Legea Locuinţei,
Legea 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de
proprietari, Statutul Asociaţiei de Proprietari Bloc O1 precum şi
următoarele principii:
·
egalitatea în drepturi şi obligaţii a tuturor
proprietarilor, indiferent de statutul social;
- colaborarea şi întrajutorarea
reciprocă, din proprie iniţiativă;
- însuşirea şi respectarea hotărârilor
şi deciziilor comune, indiferent de poziţia avută la votarea acestora;
- participarea liber consimţită
la creşterea siguranţei şi securităţii proprietarilor şi a condominiului în
ansamblu;
- transparenţă totală în acţiunile
care pot afecta Asociaţia;
·
adoptarea unei atitudini corecte şi civilizate în
toate raporturile din cadrul Asociaţiei.
Art. 3 Fiecare locatar
înţelege şi acceptă faptul că menţinerea aspectului estetic al imobilului, în
exterior şi în interior, constituie nu numai o obligaţie morală, ci reprezintă
un deziderat menit să prezerve valoarea comercială a condominiului şi a fiecăruia
dintre apartamente ce compun condominiul Bloc O1. În consecinţă, nerespectarea
obligaţiilor asumate prin acest Regulament poate genera obligaţia de a achita
daune sau de a remedia inconvenientul creat.
Art. 4
Condominiu Bloc O1 va fi administrat de către asociaţia
de proprietari prin intermediul unui “administrator” (persoană fizică sau
juridică).
Cap. 2
Ordinea şi sistemul de lucru al
asociaţiei de proprietari
Art.
5 Programul Asociaţiei este descris mai jos:
Casierie
30 ale lunii*
ora 19:00 –
20:30
Registratura 30
ale lunii*
ora 19:00 –
20:30
* Ziua
modificată va fi afişată la avizier.
Preşedintele
ora
19:00 – 20:30 prin intermediul căilor de
comunicare (e-mail, telefon, etc.).
Programul de casierie se poate hotărî în Adunarea
Generală a Proprietarilor pentru o perioadă de cel puţin 3 luni dar nu mai mult
de un an de zile.
Afişarea programului şi a zilelor stabilite pentru încasare
este obligatorie cu cel puţin 15 zile înainte de intrarea în vigoare.
Comitetul Executiv – lunar
sedinţă în prima săptămână a lunii în curs şi/sau în situaţii când necesităţile
urgente ale asociaţiei impun reunirea acestuia în vederea emiterii de decizii,
interval orar aproximativ 19:00 – 20:00.
Art.
6 Asigurarea curăţeniei, igienei şi salubrităţii condominiului este o
îndatorire generală a proprietarilor, atât în proprietatea individuală cât şi în
proprietatea comună în indiviziune sau, după caz, spaţiile comune în folosinţă,
respectând următoarele: selectarea deşeurilor menajere şi depunerea lor, în
locuri special amenajate; menţinerea curăţeniei în spaţiile comune;
interzicerea aruncării de gunoaie în spaţiile comune (scara blocului, terasa
blocului, curtea interioară); locatarii deţinătorii de animale de companie,
care vor efectua plimbări cu animalele în perimetrul condominiului, vor fi dotaţi
obligatoriu cu ustensile de dezinfecţie şi pentru strânsul dejecţiilor (pungă,
făraş, măturică) şi vor curăţa obligatoriu dejecţiile propriilor animale.
Cap. 3
Raporturile proprietarilor/chiriaşilor
cu asociaţia de proprietari
Art.
7 Toţi locuitorii din condominiu, indiferent de statutul lor
(proprietari, chiriaşi, membrii ai familiei), vor susţine activitatea Asociaţiei
de Proprietari şi a organelor sale (de conducere, de execuţie şi control), în
situaţiile, formele şi metodele convenite şi conforme cu prevederile
documentelor aprobate (acordul de asociere, statutul, regulamente, etc.).
Art.
8 Proprietarii sunt obligaţi să-şi însuşească, prin bunăvoinţă, corect şi
sincer, drepturile şi obligaţiile ce le revin în cadrul asociaţiei, precum si
cele prevazute în prezentul regulament şi să acţioneze permanent pentru punerea
lor în practică.
Art.
9 Chiriaşii au în raport cu asociaţia, aceleaşi drepturi şi obligaţii,
transferate prin contractul de închiriere.
Art.
10
Respectarea drepturilor şi
obligaţiilor individuale, constituie un imperativ pentru fiecare proprietar, având,
pe lângă unele consecinţe materiale şi o conotaţie morală prin faptul că se
evită astfel orice discuţii sau conflicte privind tendinţa unor proprietari de
a beneficia de avantaje, în defavoarea altora.
Art.
11
Este o îndatorire a tuturor
proprietarilor de a participa activ la toate şedinţele şi/sau activităţile
iniţiate de asociaţie pentru discutarea problemelor curente precum şi pentru
întreţinerea şi înfrumuseţarea spaţiilor exterioare comune.
Art.
12
Sistemul de comunicare, între
proprietari şi în cadrul asociaţiei, este permanent deschis, liber, sincer,
transparent, prin relaţii directe sau intermediate, prin persoane abilitate
(preşedinte, vicepreşedinte, administrator, ş.a.) şi prin documente
adecvate (adrese, chestionare, invitaţii, somaţii, ş.a.).
În acest scop, asociaţia pune la dispoziţia
proprietarilor:
- site-ul
asociaţiei http://bloco1turda.blogspot.ro/
- adresele de email ale preşedintelui,
membrilor Comitetului Executiv şi administratorului imobilului;
- programul de lucru al
asociaţiei;
·
cutia poştală a asociaţiei amplasată la intrarea în
bloc.
Cap. 4
Disciplina colectivă şi individuală
în cadrul asociaţiei de proprietari
Art.
13
Accesul în imobil se face prin
intermediul cheilor sau cartelelor magnetice, care la cerere şi
contracost, vor fi distribuite rezidenţilor care au datoria să nu înstrăineze
sau să permită folosirea acestora de către persoane non-rezidente.
Art. 14
Siguranţa şi securitatea rezidenţilor este asigurată prin intermediul
unui sistem de supraveghere video, ce asigură înregistrarea tuturor persoanelor
ce intră sau ies din imobil, precum şi perimetrul exterior al imobilului,
imaginile stocate putând fi folosite în concordanţă cu prevederile legii şi
oricând, la cererea organelor în drept să solicite aceste imagini.
Art. 15
Parcarea autoturismelor în perimetrul imobilului se va face cu
respectarea regulilor privind accesul în parcările publice de reşedinţă si cu
respectarea semnificatiei indicatoarelor rutiere ce reglementează acest lucru.
Pe perioada ierni proprietarii autoturismelor parcate vor îndepărta zăpada din
zona autovehiculelor.
Art.
16
Este interzisă spălarea
autovehiculelor în perimetrul imobilului.
Art.
17
Este interzisă creşterea, deţinerea
sau accesul în interiorul imobilului a oricăror animale care pot afecta liniştea
celorlalţi proprietari sau care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea
persoanelor care locuiesc în imobil. Animalele de casă vor fi obligatoriu
vaccinate. Animalele de casă nu vor fi hrănite pe spaţiile comune. Orice gunoi
produs de animalele de casă pe spaţiile comune va fi curăţat de proprietarul respectivului
animal.
Art.
18
Este strict interzisă
introducerea şi/sau depozitarea în cadrul imobilului a substanţelor chimice
periculoase, a explozibililor, a substanţelor poluante, a deşeurilor precum şi
a oricăror materiale şi/sau bunuri care prin natura lor sau printr-o greşită întrebuinţare
pot conduce la apariţia unor situaţii periculoase, punând astfel în primejdie
viaţa locatarilor şi/sau integritatea imobilului.
Art.
19
Cu excepţia lucrărilor urgente
fără de care apartamentul sau imobilul ar putea suferi pagube importante, lucrările
de amenajare şi întreţinere se vor efectua în afara orelor de odihnă care sunt
de luni până duminică între orele 14:00 – 17:00 şi 22:00 – 08:00. Încălcarea
acestei reguli atrage sancţiuni contravenţionale conform Legii 61/1991 precum şi
plata de daune către proprietarii cărora aceste activităţi le-au produs
prejudicii.
Art.
20
Gunoiul menajer se va arunca
de către locatari în pubela situată la ieşirea din curtea interioară. Pentru
respectarea condiţiilor contractuale, este interzisă aruncarea gunoiului
nemenajer (rigips, bucăţi de beton, etc.) în pubele.
Art.
21
Este interzisă intervenţia
neautorizată asupra instalaţiilor de utilităţi.
Art.
22
În spaţiile comune ale
condominiului se interzice fumatul.
Art.
23
Intervenţia neautorizată
asupra sigiliilor contoarelor individuale de apartament se sancţionează
în conformitate cu prevederile “Regulamentului privind verificarea
contoarelor individuale pentru apa rece montate în interiorul spaţiilor cu
destinaţie de locuinţă”.
Art. 24
Accesul în subsolul sau pe terasa imobilului a persoanelor din afara
imobilului, se face la cererea proprietarului care a solicitat o prestare de
servicii în interes personal, adresată administratorului de imobil, şi numai însoţit
de către un reprezentant al administratorului şi cu consemnarea de date
informative despre persoana fizică/juridică prestatoare în “Registrul” privind
monitorizarea accesului şi lucrărilor efectuate în subsolul sau terasa
imobilului.
Art.
25
Căile de acces, terenul liber
de construcţii şi spaţiile comune supraterane/subterane reprezintă proprietatea
comună, forţată şi perpetuă a tuturor proprietarilor şi vor fi utilizate în
comun de aceştia iar cheltuielile de întreţinere vor fi suportate de toţi
proprietarii în funcţie de cota indiviză deţinută de aceştia.
Art.
26
Spaţiile comune vor putea fi
date în folosinţă către proprietari în urma unei cereri care va conţine
obligatoriu următoarele elemente:
·
Durata închirierii;
·
Scopul închirierii;
·
Preţul închirierii.
În cazul în care există două sau mai multe cereri înregistrate
pentru acel spaţiu se va organiza o licitaţie în conformitate cu legislaţia în
vigoare care va fi anunţată în scris la avizierul asociaţiei.
Art.
27
Odată cererea aprobată
proprietarul va semna un contract de închiriere cu Asociaţia de Proprietari, venitul
astfel obţinut constituindu-se în fond special la dispoziţia Asociaţiei. În
contract vor fi stipulate şi cheltuielile aferente acelui spaţiu.
Art.
28
Proprietarii vor utiliza spaţiile
comune în concordanţă cu regulile de bună conduită şi bună vecinătate, fără ca
prin exercitarea acestui drept să aducă atingere drepturilor celorlalţi
proprietari, să contravină legislaţiei române sau să pună în pericol siguranţa
imobilului sau a locatarilor.
Art.
29
Este interzisă depozitarea
obiectelor cu volum mare care limitează accesul locatarilor în interiorul spaţiului
comun.
Art.
30
Proprietarii care utilizează
spaţiul comun sunt obligaţi să întreţină curăţenia şi integritatea materială a
acestora, orice remediere rezultată ca urmare a nerespectării acestei reguli
fiind în sarcina proprietarului sau proprietarilor care au produs pagube spaţiului.
Art.
31
Este interzisă organizarea de petreceri în aer liber sau în cadrul spaţiilor
comune.
Art.
32
Proprietarii nu vor desfăşura în
spaţiile comune nici o activitate generatoare de poluare fonică, poluare prin
emisii de noxe sau poluare de orice altă natură, care ar putea conduce la
deteriorarea acestor spaţii şi/sau la tulburarea liniştii celorlalţi
proprietari.
Art.
33
Organizarea de comerţ stradal
precum şi alte acte de comerţ sau desfăşurarea de activităţi de servicii în
perimetrul imobilului sunt strict interzise.
Art.
34
Spaţiile comune vor fi întreţinute
şi îngrijite pe cheltuiala proprietarilor prin intermediul serviciilor
specializate contractate de asociaţia de proprietari.
Art.
35
Este interzisă reamenajarea
sau modificarea spaţiilor comune cu excepţia cazului în care reamenajările sunt
necesare pentru întreţinerea, conservarea sau îmbunătăţirea acestora. În orice
situaţie, lucrările vor fi aprobate în prealabil de Asociaţia de Proprietari şi
vor fi realizate în baza unei autorizaţii de construire emisă de autorităţile
competente, cu excepţia lucrărilor curente de întreţinere. Nu vor fi efectuate
lucrări în cazul în care acestea ar putea afecta siguranţa şi/sau estetica
imobilului.
Art.
36
Orice lucrare ce implică
modificarea spaţiilor de locuit prin eliminarea unor părţi de construcţie sau
amenajarea altor elemente de construcţii, va fi demarată în baza unei autorizaţii
de construire emisă de autorităţile competente, document în baza căruia se va
solicita acordul Asociaţiei de proprietari. În cazul nerespectării acestei
prevederi, Asociaţia de Proprietari îşi rezervă dreptul de a sesiza organele
abilitate în constatarea şi soluţionarea diferendului creat.
Art.
37
Orice prejudiciu provocat spaţiilor
comune ca urmare a reamenajărilor sau modificărilor efectuate va fi imputat
persoanei culpabile de producerea lui.
Art.
38
Proprietarii şi ceilalţi
utilizatori ai spaţiilor comune sunt obligaţi să adopte orice măsuri necesare
pentru repararea şi menţinerea în stare de siguranţă şi de funcţionalitate a
imobilului.
Art.
39
Proprietarii pot utiliza
apartamentele pentru a derula afaceri comerciale şi/sau alte activităţi, ori
pentru a exercita profesiuni independente, dar nu vor deschide în apartamente
sedii sau puncte de lucru pentru persoane juridice şi/sau profesiuni liberale,
care pot aduce inconveniente liniştii publice, decât cu acordul scris prealabil
al Asociaţiei de Proprietari şi în mod obligatoriu, cu aprobarea proprietarilor
cu care se învecinează pe orizontală şi pe verticală, indiferent dacă
proprietarul care intenţionează să facă această schimbare este sau nu membru al
Asociaţiei.
Art.
40
Toţi proprietarii din imobilul
Bloc O1 vor suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea
şi conservarea spaţiilor comune din imobilul respectiv.
Art.
41
Toţi proprietarii din imobilul
Bloc O1 vor suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea
şi conservarea căilor de acces, terenului şi spaţiilor comune subterane.
Art.
42
Cheltuielile legate de
proprietatea exclusivă şi de spaţiile comune vor fi datorate de fiecare
proprietar de la data autentificării contractului de vânzare-cumpărare asupra
imobilului.
Art.
43
Noul proprietar al unui
apartament are obligaţia să înştiinţeze Asociaţia de Proprietari în ceea ce
priveşte dreptul de proprietate dobândit, să depună copii ale documentelor de
proprietate, să solicite actualizarea de informaţii în Cartea de imobil şi să
adere ca membru al Asociaţiei de Proprietari Bloc O1.
Art.
44
După natura lor, cheltuielile
ce cad în sarcina beneficiarilor în legătură cu proprietatea deţinută în
imobilul Bloc O1 sunt următoarele:
1. Cheltuieli
legate de spaţiile comune generale;
2. Cheltuieli
legate de spaţiile comune ale blocului;
3. Cheltuieli
legate de proprietatea exclusivă.
Următoarele cheltuieli sunt atribuite spaţiilor comune
generale şi vor fi suportate de toţi proprietarii din imobilul Bloc O1:
- Întreţinerea şi curăţirea căilor de acces;
- Întreţinerea, curăţirea şi buna funcţionare a
echipamentelor şi instalaţiilor;
- Întreţinerea,
repararea şi înlocuirea consumabilelor la sistemul de supraveghere
exterior;
- Consumul de materiale de curăţenie şi întreţinere;
- Cheltuieli aferente consumului de energie
electrică, apă pentru spaţiile ce deservesc spaţiile comune;
·
Toate cheltuielile legate de salarizarea, remunerarea
sau plata în orice mod a personalului ce prestează servicii legate de întreţinerea
imobilului.
Administratorul angajat sau contractat de Asociaţia de
Proprietari se va îngriji conform contractului de propunerea, organizarea şi
supravegherea lucrărilor de întreţinere prin personal propriu sau prin terţi
angajaţi de către acesta sau de către Asociaţia de Proprietari.
Fondul de rulment – în scopul
asigurării fondurilor necesare pentru plăţile curente, administratorul va
stabili cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea
fondului de rulment. Fondul de rulment se va dimensiona astfel încât să poată
acoperi cheltuielile curente ale imobilului la nivelul unei luni
calendaristice.
Locatarii imobilului Bloc O1 care nu se vor supune prevederilor
prezentului regulament şi prin aceasta vor produce pagube celorlalţi locatari
vor fi obligaţi la repararea daunelor produse sau plata reparaţiilor precum şi
la plata unor daune proporţionale cu prejudiciul produs în conformitate cu
prevederile art. 17, 18 din Legea 230/2007.
Toate abaterile de la respectarea normelor prevăzute
de Regulamentul de Organizare Interioară al asociaţiei, vor fi consemnate în
maximum 24 de ore de la constatarea acestora printr-un proces-verbal semnat de
toţi membrii Comitetului Executiv într-un Registru de evidenţă a acestor
abateri.
Cap. 5
Introducerea persoanelor şi
scutirea de la plată a unor cheltuieli ale asociaţiei.
Art.
45
Introducerea din oficiu a unui
număr de persoane la plata unor cheltuieli ale asociaţiei se face în următoarele
condiţii:
·
urmare a sesizărilor scrise a cel puţin 2 (doi)
proprietari de apartamente care se învecinează cu apartamentul pentru care se face sesizarea;
·
înregistrarea de consum de apă rece care depăşeşte
media celor mai mici consumuri ale apartamentelor locuite;
Administratorul de imobil împreună cu un membru al
Comitetului Executiv sau Preşedintele asociaţiei aduc la cunoştinţa celor
reclamaţi, sesizarea depusă, prin contactarea directă sau în scris, în vederea
confirmării situaţiei de fapt sau infirmării celor sesizate.
Dacă persoanele reclamate nu cooperează/nu pot fi
contactate în vederea lămuririi situaţiei de fapt privind numărul de persoane
ce locuiesc temporar sau permanent în apartament, sesizarea se consideră
justificată, urmând a se introduce, din oficiu, numărul de persoane conform
relatărilor din sesizare, prin Decizie a Comitetului Executiv, în conformitate
cu prevederile legale.
Introducerea voluntară a unui număr de persoane la plata
unor cheltuieli ale asociaţiei, cotelor de întreţinere se poate face în următoarele
condiţii:
·
prin completarea unei cereri de introducere persoane.
Cererea poate fi decărcată de pe site http://bloco1turda.blogspot.ro/p/formulare-utile.html
sau de la adresa https://drive.google.com/file/d/0B0gRaumIraC_NzRlOG1XNExLT0k/view,
şi depunerea acesteia în cutia postală a asociaţiei sau înmânată direct
administratorului;
Art.
46
Scutirea de la plata unor
cheltuieli ale asociaţiei se face prin solicitarea scrisă a locatarilor, adresată
Preşedintelui asociaţiei. Cererea de scutire se înregistrează în evidenţele
asociaţiei şi se arhivează în Registrul asociaţiei privind fluctuaţia
persoanelor.
Art.
47
Termenul limită de depunere a
cererii de scutire de la plată a unor cheltuieli ale asociaţiei este până în
prima zi a lunii pentru luna în care se solicită scutirea. Se exceptează de la
aplicarea prevederii prezentului articol situaţiile în care, datorită erorii de
înregistrare în contabilitatea asociaţiei a unei cereri anterioare, nu a fost
operată scutirea în listele de calcul ale cotelor de întreţinere.
Art.
48
Orice situaţie nereglementată în
prezentul Regulament, poate fi adoptată prin revizuire, urmând ca până la
momentul modificării Regulamentului, acestea să fie soluţionate în conformitate
cu prevederile legale în domeniu.
Art.
49
Prezentul Regulament se poate
modifica exclusiv de către Adunarea Generală a Proprietarilor în conformitate
cu atribuţiile acesteia şi cu respectarea prevederilor legale privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.
Prezentul Regulament a fost aprobat prin Hotărârea Adunării Generale a
Proprietarilor din data de ___________ (anexată) şi îşi produce efectele
imediat.
Este o Asociatie a mai multor blocuri sau unul singur. Aveti si spatii comerciale inchiriate . Este un reculament bunicel dar mai trebuia adaugate si alte lucruri ce tin de convietuire si de modul de cum trebuiesc folosite mai pe larg a spatiilor comune, dar este totusi cuprinzatoe in mare.
RăspundețiȘtergereMultumesc. O zi buna.