Regulament Ordine Interioară


Proiect supus analizei membrilor asociaţiei

 

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

AL ASOCIAŢIEI DE PROPRIETARI BLOC O1

Cap. 1  Prevederi generale

Art. 1    Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) este un document intern al Asociaţiei de Proprietari bloc O1, aprobat de Adunarea Generală a Proprietarilor (AGP), prin care se stabilesc reguli privind ordinea în cadrul condominiului pentru asigurarea unei convieţuiri normale şi civilizate a locatarilor (proprietari, chiriaşi, persoane aflate în vizită, prestatori de servicii etc.).

Art. 2    Prezentul Regulament are ca obiect regulile generale aplicabile proprietarilor apartamentelor edificate în imobilul Bloc O1, condominiu situat în Piaţa Romană 15B, localitatea Turda, judeţul Cluj şi stabileşte regulile de comportament în vederea menţinerii unui grad de confort şi a calităţii  standardului de viaţă din interiorul acestui condominiu. Prezentul regulament priveşte atât utilizarea spaţiilor comune, cât şi a apartamentelor proprietate privată şi este obligatoriu pentru fiecare dintre proprietarii apartamentelor din imobilul Bloc O1, înregistraţi în registrul de carte funciară a municipiului Turda, pentru succesorii legali ai acestora, precum şi pentru toate persoanele care utilizează apartamentele şi/sau spaţiile comune ori părţi ale acestora, indiferent de titlul în baza căruia ocupă apartamentele (chiriaşi, comodatari, toleraţi, etc.) sau de durata şederii lor în imobil.

La baza elaborării acestui document sunt prevederi legale din Legea 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, Legea Locuinţei, Legea 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari,  Statutul Asociaţiei de Proprietari Bloc O1 precum şi următoarele principii:

·         egalitatea în drepturi şi obligaţii a tuturor proprietarilor, indiferent de statutul social;

  • colaborarea şi întrajutorarea reciprocă, din proprie iniţiativă;
  • însuşirea şi respectarea hotărârilor şi deciziilor comune, indiferent de poziţia avută la votarea acestora;
  • participarea liber consimţită la creşterea siguranţei şi securităţii proprietarilor şi a condominiului în ansamblu;
  • transparenţă totală în acţiunile care pot afecta Asociaţia;

·         adoptarea unei atitudini corecte şi civilizate în toate raporturile din cadrul Asociaţiei.

Art. 3    Fiecare locatar înţelege şi acceptă faptul că menţinerea aspectului estetic al imobilului, în exterior şi în interior, constituie nu numai o obligaţie morală, ci reprezintă un deziderat menit să prezerve valoarea comercială a condominiului şi a fiecăruia dintre apartamente ce compun condominiul Bloc O1. În consecinţă, nerespectarea obligaţiilor asumate prin acest Regulament poate genera obligaţia de a achita daune sau de a remedia inconvenientul creat.

Art. 4    Condominiu Bloc O1 va fi administrat de către asociaţia de proprietari prin intermediul unui “administrator” (persoană fizică sau juridică).

Cap. 2  Ordinea şi sistemul de lucru al asociaţiei de proprietari

Art. 5    Programul Asociaţiei este descris mai jos:

Casierie                      30 ale lunii*                          ora 19:00 – 20:30

Registratura              30 ale lunii*                          ora 19:00 – 20:30

*          Ziua modificată va fi afişată la avizier.

Preşedintele                                                                                       ora 19:00 – 20:30 prin intermediul căilor de comunicare (e-mail, telefon, etc.).

Programul de casierie se poate hotărî în Adunarea Generală a Proprietarilor pentru o perioadă de cel puţin 3 luni dar nu mai mult de un an de zile.

Afişarea programului şi a zilelor stabilite pentru încasare este obligatorie cu cel puţin 15 zile înainte de intrarea în vigoare.

Comitetul Executiv – lunar sedinţă în prima săptămână a lunii în curs şi/sau în situaţii când necesităţile urgente ale asociaţiei impun reunirea acestuia în vederea emiterii de decizii, interval orar aproximativ 19:00 – 20:00.

Art. 6    Asigurarea curăţeniei, igienei şi salubrităţii condominiului este o îndatorire generală a proprietarilor, atât în proprietatea individuală cât şi în proprietatea comună în indiviziune sau, după caz, spaţiile comune în folosinţă, respectând următoarele: selectarea deşeurilor menajere şi depunerea lor, în locuri special amenajate; menţinerea curăţeniei în spaţiile comune; interzicerea aruncării de gunoaie în spaţiile comune (scara blocului, terasa blocului, curtea interioară); locatarii deţinătorii de animale de companie, care vor efectua plimbări cu animalele în perimetrul condominiului, vor fi dotaţi obligatoriu cu ustensile de dezinfecţie şi pentru strânsul dejecţiilor (pungă, făraş, măturică) şi vor curăţa obligatoriu dejecţiile propriilor animale. 

Cap. 3  Raporturile proprietarilor/chiriaşilor cu asociaţia de proprietari 

Art. 7    Toţi locuitorii din condominiu, indiferent de statutul lor (proprietari, chiriaşi, membrii ai familiei), vor susţine activitatea Asociaţiei de Proprietari şi a organelor sale (de conducere, de execuţie şi control), în situaţiile, formele şi metodele convenite şi conforme cu prevederile documentelor aprobate (acordul de asociere, statutul, regulamente, etc.).

Art. 8    Proprietarii sunt obligaţi să-şi însuşească, prin bunăvoinţă, corect şi sincer, drepturile şi obligaţiile ce le revin în cadrul asociaţiei, precum si cele prevazute în prezentul regulament şi să acţioneze permanent pentru punerea lor în practică.

Art. 9    Chiriaşii au în raport cu asociaţia, aceleaşi drepturi şi obligaţii, transferate prin contractul de închiriere.

Art. 10                        Respectarea drepturilor şi obligaţiilor individuale, constituie un imperativ pentru fiecare proprietar, având, pe lângă unele consecinţe materiale şi o conotaţie morală prin faptul că se evită astfel orice discuţii sau conflicte privind tendinţa unor proprietari de a beneficia de avantaje, în defavoarea altora.

Art. 11                        Este o îndatorire a tuturor proprietarilor de a participa activ la toate şedinţele şi/sau activităţile iniţiate de asociaţie pentru discutarea problemelor curente precum şi pentru întreţinerea şi înfrumuseţarea spaţiilor exterioare comune.

Art. 12                        Sistemul de comunicare, între proprietari şi în cadrul asociaţiei, este permanent deschis, liber, sincer, transparent, prin relaţii directe sau intermediate, prin persoane abilitate  (preşedinte, vicepreşedinte, administrator, ş.a.) şi prin documente adecvate (adrese, chestionare, invitaţii, somaţii, ş.a.).

În acest scop, asociaţia pune la dispoziţia proprietarilor:

  • site-ul asociaţiei http://bloco1turda.blogspot.ro/
  • adresele de email ale preşedintelui, membrilor Comitetului Executiv şi administratorului imobilului;
  • programul de lucru al asociaţiei;

·         cutia poştală a asociaţiei amplasată la intrarea în bloc.

Cap. 4  Disciplina colectivă şi individuală în cadrul asociaţiei de proprietari

Art. 13                        Accesul în imobil se face prin intermediul cheilor sau cartelelor magnetice,  care la cerere şi contracost, vor fi distribuite rezidenţilor care au datoria să nu înstrăineze sau să permită folosirea acestora de către persoane non-rezidente.

Art. 14  Siguranţa şi securitatea rezidenţilor este asigurată prin intermediul unui sistem de supraveghere video, ce asigură înregistrarea tuturor persoanelor ce intră sau ies din imobil, precum şi perimetrul exterior al imobilului, imaginile stocate putând fi folosite în concordanţă cu prevederile legii şi oricând, la cererea organelor în drept să solicite aceste imagini.

Art. 15  Parcarea autoturismelor în perimetrul imobilului se va face cu respectarea regulilor privind accesul în parcările publice de reşedinţă si cu respectarea semnificatiei indicatoarelor rutiere ce reglementează acest lucru. Pe perioada ierni proprietarii autoturismelor parcate vor îndepărta zăpada din zona autovehiculelor.

Art. 16                        Este interzisă spălarea autovehiculelor în perimetrul imobilului.

Art. 17                        Este interzisă creşterea, deţinerea sau accesul în interiorul imobilului a oricăror animale care pot afecta liniştea celorlalţi proprietari sau care pot pune în pericol viaţa sau sănătatea persoanelor care locuiesc în imobil. Animalele de casă vor fi obligatoriu vaccinate. Animalele de casă nu vor fi hrănite pe spaţiile comune. Orice gunoi produs de animalele de casă pe spaţiile comune va fi curăţat de proprietarul respectivului animal.

Art. 18                        Este strict interzisă introducerea şi/sau depozitarea în cadrul imobilului a substanţelor chimice periculoase, a explozibililor, a substanţelor poluante, a deşeurilor precum şi a oricăror materiale şi/sau bunuri care prin natura lor sau printr-o greşită întrebuinţare pot conduce la apariţia unor situaţii periculoase, punând astfel în primejdie viaţa locatarilor şi/sau integritatea imobilului.

Art. 19                        Cu excepţia lucrărilor urgente fără de care apartamentul sau imobilul ar putea suferi pagube importante, lucrările de amenajare şi întreţinere se vor efectua în afara orelor de odihnă care sunt de luni până duminică între orele 14:00 – 17:00 şi 22:00 – 08:00. Încălcarea acestei reguli atrage sancţiuni contravenţionale conform Legii 61/1991 precum şi plata de daune către proprietarii cărora aceste activităţi le-au produs prejudicii.

Art. 20                        Gunoiul menajer se va arunca de către locatari în pubela situată la ieşirea din curtea interioară. Pentru respectarea condiţiilor contractuale, este interzisă aruncarea gunoiului nemenajer (rigips, bucăţi de beton, etc.) în pubele.

Art. 21                        Este interzisă intervenţia neautorizată asupra instalaţiilor de utilităţi.

Art. 22                        În spaţiile comune ale condominiului se interzice fumatul.

Art. 23                        Intervenţia neautorizată asupra sigiliilor contoarelor individuale de apartament se sancţionează în conformitate cu prevederile “Regulamentului privind verificarea contoarelor individuale pentru apa rece montate în interiorul spaţiilor cu destinaţie de locuinţă”.

Art. 24  Accesul în subsolul sau pe terasa imobilului a persoanelor din afara imobilului, se face la cererea proprietarului care a solicitat o prestare de servicii în interes personal, adresată administratorului de imobil, şi numai însoţit de către un reprezentant al administratorului şi cu consemnarea de date informative despre persoana fizică/juridică prestatoare în “Registrul” privind monitorizarea accesului şi lucrărilor efectuate în subsolul sau terasa imobilului.

Art. 25                        Căile de acces, terenul liber de construcţii şi spaţiile comune supraterane/subterane reprezintă proprietatea comună, forţată şi perpetuă a tuturor proprietarilor şi vor fi utilizate în comun de aceştia iar cheltuielile de întreţinere vor fi suportate de toţi proprietarii în funcţie de cota indiviză deţinută de aceştia.

Art. 26                        Spaţiile comune vor putea fi date în folosinţă către proprietari în urma unei cereri care va conţine obligatoriu următoarele elemente:

·        Durata închirierii;

·         Scopul închirierii;

·        Preţul închirierii.

În cazul în care există două sau mai multe cereri înregistrate pentru acel spaţiu se va organiza o licitaţie în conformitate cu legislaţia în vigoare care va fi anunţată în scris la avizierul asociaţiei.

Art. 27                        Odată cererea aprobată proprietarul va semna un contract de închiriere cu Asociaţia de Proprietari, venitul astfel obţinut constituindu-se în fond special la dispoziţia Asociaţiei. În contract vor fi stipulate şi cheltuielile aferente acelui spaţiu.

Art. 28                        Proprietarii vor utiliza spaţiile comune în concordanţă cu regulile de bună conduită şi bună vecinătate, fără ca prin exercitarea acestui drept să aducă atingere drepturilor celorlalţi proprietari, să contravină legislaţiei române sau să pună în pericol siguranţa imobilului sau a locatarilor.

Art. 29                        Este interzisă depozitarea obiectelor cu volum mare care limitează accesul locatarilor în interiorul spaţiului comun.

Art. 30                        Proprietarii care utilizează spaţiul comun sunt obligaţi să întreţină curăţenia şi integritatea materială a acestora, orice remediere rezultată ca urmare a nerespectării acestei reguli fiind în sarcina proprietarului sau proprietarilor care au produs pagube spaţiului.

Art. 31                         Este interzisă organizarea de petreceri în aer liber sau în cadrul spaţiilor comune.

Art. 32                        Proprietarii nu vor desfăşura în spaţiile comune nici o activitate generatoare de poluare fonică, poluare prin emisii de noxe sau poluare de orice altă natură, care ar putea conduce la deteriorarea acestor spaţii şi/sau la tulburarea liniştii celorlalţi proprietari.

Art. 33                        Organizarea de comerţ stradal precum şi alte acte de comerţ sau desfăşurarea de activităţi de servicii în perimetrul imobilului sunt strict interzise.

Art. 34                        Spaţiile comune vor fi întreţinute şi îngrijite pe cheltuiala proprietarilor prin intermediul serviciilor specializate contractate de asociaţia de proprietari.

Art. 35                        Este interzisă reamenajarea sau modificarea spaţiilor comune cu excepţia cazului în care reamenajările sunt necesare pentru întreţinerea, conservarea sau îmbunătăţirea acestora. În orice situaţie, lucrările vor fi aprobate în prealabil de Asociaţia de Proprietari şi vor fi realizate în baza unei autorizaţii de construire emisă de autorităţile competente, cu excepţia lucrărilor curente de întreţinere. Nu vor fi efectuate lucrări în cazul în care acestea ar putea afecta siguranţa şi/sau estetica imobilului.

Art. 36                        Orice lucrare ce implică modificarea spaţiilor de locuit prin eliminarea unor părţi de construcţie sau amenajarea altor elemente de construcţii, va fi demarată în baza unei autorizaţii de construire emisă de autorităţile competente, document în baza căruia se va solicita acordul Asociaţiei de proprietari. În cazul nerespectării acestei prevederi, Asociaţia de Proprietari îşi rezervă dreptul de a sesiza organele abilitate în constatarea şi soluţionarea diferendului creat.

Art. 37                        Orice prejudiciu provocat spaţiilor comune ca urmare a reamenajărilor sau modificărilor efectuate va fi imputat persoanei culpabile de producerea lui.

Art. 38                        Proprietarii şi ceilalţi utilizatori ai spaţiilor comune sunt obligaţi să adopte orice măsuri necesare pentru repararea şi menţinerea în stare de siguranţă şi de funcţionalitate a imobilului.

Art. 39                        Proprietarii pot utiliza apartamentele pentru a derula afaceri comerciale şi/sau alte activităţi, ori pentru a exercita profesiuni independente, dar nu vor deschide în apartamente sedii sau puncte de lucru pentru persoane juridice şi/sau profesiuni liberale, care pot aduce inconveniente liniştii publice, decât cu acordul scris prealabil al Asociaţiei de Proprietari şi în mod obligatoriu, cu aprobarea proprietarilor cu care se învecinează pe orizontală şi pe verticală, indiferent dacă proprietarul care intenţionează să facă această schimbare este sau nu membru al Asociaţiei.

Art. 40                        Toţi proprietarii din imobilul Bloc O1 vor suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea şi conservarea spaţiilor comune din imobilul respectiv.

Art. 41                        Toţi proprietarii din imobilul Bloc O1 vor suporta în totalitate cheltuielile legate de utilizarea, întreţinerea şi conservarea căilor de acces, terenului şi spaţiilor comune subterane.

Art. 42                        Cheltuielile legate de proprietatea exclusivă şi de spaţiile comune vor fi datorate de fiecare proprietar de la data autentificării contractului de vânzare-cumpărare asupra imobilului.

Art. 43                        Noul proprietar al unui apartament are obligaţia să înştiinţeze Asociaţia de Proprietari în ceea ce priveşte dreptul de proprietate dobândit, să depună copii ale documentelor de proprietate, să solicite actualizarea de informaţii în Cartea de imobil şi să adere ca membru al Asociaţiei de Proprietari Bloc O1.

Art. 44                        După natura lor, cheltuielile ce cad în sarcina beneficiarilor în legătură cu proprietatea deţinută în imobilul Bloc O1 sunt următoarele:

1.      Cheltuieli legate de spaţiile comune generale;

2.      Cheltuieli legate de spaţiile comune ale blocului;

3.      Cheltuieli legate de proprietatea exclusivă.

Următoarele cheltuieli sunt atribuite spaţiilor comune generale şi vor fi suportate de toţi proprietarii din imobilul Bloc O1:

  • Întreţinerea şi curăţirea căilor de acces;
  • Întreţinerea, curăţirea şi buna funcţionare a echipamentelor şi instalaţiilor;
  • Întreţinerea, repararea şi înlocuirea consumabilelor la sistemul de supraveghere exterior;
  • Consumul de materiale de curăţenie şi întreţinere;
  • Cheltuieli aferente consumului de energie electrică, apă pentru spaţiile ce deservesc spaţiile comune;

·         Toate cheltuielile legate de salarizarea, remunerarea sau plata în orice mod a personalului ce prestează servicii legate de întreţinerea imobilului.

Administratorul angajat sau contractat de Asociaţia de Proprietari se va îngriji conform contractului de propunerea, organizarea şi  supravegherea lucrărilor de întreţinere prin personal propriu sau prin terţi angajaţi de către acesta sau de către Asociaţia de Proprietari.

Fondul de rulment – în scopul asigurării fondurilor necesare pentru plăţile curente, administratorul va stabili cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment. Fondul de rulment se va dimensiona astfel încât să poată acoperi cheltuielile curente ale imobilului la nivelul unei luni calendaristice.

Locatarii imobilului Bloc O1 care nu se vor supune prevederilor prezentului regulament şi prin aceasta vor produce pagube celorlalţi locatari vor fi obligaţi la repararea daunelor produse sau plata reparaţiilor precum şi la plata unor daune proporţionale cu prejudiciul produs în conformitate cu prevederile art. 17, 18 din Legea 230/2007.

Toate abaterile de la respectarea normelor prevăzute de Regulamentul de Organizare Interioară al asociaţiei, vor fi consemnate în maximum 24 de ore de la constatarea acestora printr-un proces-verbal semnat de toţi membrii Comitetului Executiv într-un Registru de evidenţă a acestor abateri. 

Cap. 5  Introducerea persoanelor şi scutirea de la plată a unor cheltuieli ale asociaţiei. 

Art. 45                        Introducerea din oficiu a unui număr de persoane la plata unor cheltuieli ale asociaţiei se face în următoarele condiţii:            

·         urmare a sesizărilor scrise a cel puţin 2 (doi) proprietari de apartamente care se învecinează  cu apartamentul pentru care se face sesizarea;

·         înregistrarea de consum de apă rece care depăşeşte media celor mai mici consumuri ale apartamentelor locuite;

Administratorul de imobil împreună cu un membru al Comitetului Executiv sau Preşedintele asociaţiei aduc la cunoştinţa celor reclamaţi, sesizarea depusă, prin contactarea directă sau în scris, în vederea confirmării situaţiei de fapt sau infirmării celor sesizate.

Dacă persoanele reclamate nu cooperează/nu pot fi contactate în vederea lămuririi situaţiei de fapt privind numărul de persoane ce locuiesc temporar sau permanent în apartament,  sesizarea se consideră justificată, urmând a se introduce, din oficiu, numărul de persoane conform relatărilor din sesizare, prin Decizie a Comitetului Executiv, în conformitate cu prevederile legale.

             Introducerea voluntară a unui număr de persoane la plata unor cheltuieli ale asociaţiei, cotelor de întreţinere se poate face în următoarele condiţii:

·         prin completarea unei cereri de introducere persoane. Cererea poate fi decărcată de pe site http://bloco1turda.blogspot.ro/p/formulare-utile.html  sau de la adresa https://drive.google.com/file/d/0B0gRaumIraC_NzRlOG1XNExLT0k/view, şi depunerea acesteia în cutia postală a asociaţiei sau înmânată direct administratorului;

Art. 46                        Scutirea de la plata unor cheltuieli ale asociaţiei se face prin solicitarea scrisă a locatarilor, adresată Preşedintelui asociaţiei. Cererea de scutire se înregistrează în evidenţele asociaţiei şi se arhivează în Registrul asociaţiei privind fluctuaţia persoanelor.

Art. 47                        Termenul limită de depunere a cererii de scutire de la plată a unor cheltuieli ale asociaţiei este până în prima zi a lunii pentru luna în care se solicită scutirea. Se exceptează de la aplicarea prevederii prezentului articol situaţiile în care, datorită erorii de înregistrare în contabilitatea asociaţiei a unei cereri anterioare, nu a fost operată scutirea în listele de calcul ale cotelor de întreţinere. 

Art. 48                        Orice situaţie nereglementată în prezentul Regulament, poate fi adoptată prin revizuire, urmând ca până la momentul modificării Regulamentului, acestea să fie soluţionate în conformitate cu prevederile legale în domeniu.

Art. 49                        Prezentul Regulament se poate modifica exclusiv de către Adunarea Generală a Proprietarilor în conformitate cu atribuţiile acesteia şi cu respectarea prevederilor legale privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.

Prezentul Regulament a fost aprobat prin Hotărârea Adunării Generale a Proprietarilor din data de ___________ (anexată) şi îşi produce efectele imediat.

Un comentariu:

  1. Este o Asociatie a mai multor blocuri sau unul singur. Aveti si spatii comerciale inchiriate . Este un reculament bunicel dar mai trebuia adaugate si alte lucruri ce tin de convietuire si de modul de cum trebuiesc folosite mai pe larg a spatiilor comune, dar este totusi cuprinzatoe in mare.
    Multumesc. O zi buna.

    RăspundețiȘtergere