marți, 27 noiembrie 2018

Președintele sau administratorul nu mai pot vota în numele altora la adunarea generală

Președinții asociațiilor de proprietari, administratorii acestora, dar și alte persoane din conducerea asociațiilor nu mai au dreptul de a reprezenta în ședințe, începând din luna septembrie, un alt proprietar din imobil.
Din data de 28 septembrie 2018, a intrat în vigoare Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor. Modificările aduse de Legea nr. 196/2018 vizează și adunările generale sau modul în care pot fi reprezentați proprietarii de apartamente dintr-un imobil și care nu pot participa la aceste adunări. Concret, din septembrie, aceștia nu mai pot da mandat de reprezentare în adunarea generală președintelui, membrilor comitetului executiv sau comisiei de cenzori, administratorului sau unui membru al familiei acestora.
Actul normativ stabilește, mai exact, că “președintele, membrii comitetului executiv, administratorul, cenzorul/comisia de cenzori sau alt membru al familiilor acestora nu pot primi mandat pentru a reprezenta un alt proprietar în cadrul adunării generale”.
Totuși, un proprietar de apartament care nu poate participa la o ședință va putea fi reprezentat de către un alt membru al asociației, dar doar dacă îi dă acestuia o împuternicire scrisă și semnată. La procesul-verbal al ședinței se atașează și toate aceste împuterniciri. Un membru al asociației va putea să reprezinte un singur membru absent, nu mai mulți.
Legea nr. 196/2018 prevede că “un membru al asociației de proprietari poate reprezenta cel mult un membru absent, dacă prezintă împuternicire scrisă și semnată de către proprietarii în numele cărora votează”, adică va limita numărul persoanelor pe care le va putea reprezenta un proprietar la unu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu