Administrarea unui condominiu poate fi
făcută fie de o singură persoană-administrator, fie de o firmă specializată în
acest fel. Regulile general valabile de administrare a imobilelor cu mai multe
apartamente sunt prevăzute de Legea nr. 196/2018, actuala reglementare a
asociațiilor de proprietari. În cele ce urmează, prezentăm opt obligații
importante ale administratorilor față de asociație:
Notă: Pentru administrarea pe lângă lege a
imobilelor, folosirea banilor altfel decât s-a decis în condominiul respectiv
sau alte exemple de acest fel, administratorii pot fi sancționați cu amenzi și
de mii de lei (desigur, dacă nu vorbim de fapte de altă natură, mai exact, de
fapte penale). Sancțiunile aplicabile conform legii asociațiilor în vigoare
sunt descrise mai jos.
De la neconvocarea adunării generale în condițiile prescrise în
lege și până la folosirea în alte scopuri a banilor asociației: există destule
contravenții pentru administratori și organele asociației în Legea asociațiilor
196/2018. Amenzile contravenționale vor putea ajunge și până la 10.000 de lei,
în unele cazuri, dar va exista tot timpul beneficiul plății la jumătate, în 15
zile, a amenzii prevăzute de lege pentru fapta imputată.
În noua lege se găsesc și sancțiuni pentru
administratorii care nu se conformează noilor reglementări. De pildă,
administratorul care nu-și va încheia asigurare pentru răspundere civilă
profesională, deși i-a fost impus acest lucru, va risca o amendă de la 500 lei
la 3.000 lei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu